lördag 12 februari 2011

En lördag eftermiddag i Alvesta


Emanuel ligger och funderar på vad han ska 
göra. Han var dock inte särskilt intresserad av att 
följa med mig och Elias ut en runda.


Den här bilden blev rätt häftig. Ta nu gärna och klicka
på den så att du får se den fullt format. På sjöspråk kan
man säga att detta är det ultimata landmärket för Alvesta. 


 
 Elias nedanför vattentornet.



 Ovanför vattentornet bygger de nya hus. Särskilt kul är
att det blir två nya Lindénvillor. Jag undrar om det har fått
lite inspiration från vårt bygge.

 
 Här är jag och Elias på väg mot det mystiska huset vid
 sjön Spånen. Elias tvekar lite -han vill inte gå först...


 Inne i det mystiska huset fanns det en massa grafitti målningar
 Sannolikt ett tillhåll för ungdomar som gillar att spruta färg på
på väggarna


 Efter ett tag försvann Elias försiktighet och han sprang
 glatt runt i huset för att undersöka alla rummen.


 Vi fortsatte färden och stannade valde att rasta lite innan
 vi skulle ta oss igenom den djupa storskogen för ta oss
 ner till sjön Spånen

 När vi kom hem igen satt Emanuel framför datorn och
 kollade en dokumentär om svensk maffia, som går på TV4


Själv satte jag Elias framför en DVD-film och sedan gick jag
och hämtade en lördags öl och lade mig i solen. Det känns
att den börjar värma lite nu. Härligt att våren är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar