torsdag 23 mars 2023

Ny fritidsjacka inhandlad

 


Min gamla fritidsjacka som köptes in för snart 10 år sedan i Smögen har gjort sitt. Det klassiska felet inträffade. Dragkedjan utsliten. Jag var så nöjd med den jackan. Jag har särskilt uppskattat materialet med softshell. Det är stretchigt och sitter skönt på kroppen. En fördel också att den varit både vind- och vattentät. Jag har även gillat att den har kapuschong och att den den går att knäppa ända upp i halsen vid dåligt väder. Stilen är marin och det passar mig perfekt. 

Jag tänkte att att en sådan jacka blir svår att hitta igen. Jag gjorde ett försök och Googlade runt lite. Till sist fick jag träff på en liknande jacka. Den som finns på bilden. Allt stämde med vad jag ville ha. Jag hittade den på www.sportshopen.se och den kostade 799 kr. Efter tre dagar kom paketet. Jag är så nöjd. Nu är jag åter rustad för långa härliga cykelturer i Halmstad, Laxvik, Båstad, etc.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar