Nationaldagen lördagen den 6 juni tog vi en båttur ut till Tylön. Elias har vadat ut en bit i det 15 gradiga vattnet. I bakgrunden syns Tylösand och Tylöhus.
Elias jobbar i pentryt. Vi steker köttbullar och kokar upp lite pasta. Det funkar bra med spritköket.
Lunch på akterdäck. Fint väder med solen in från aktern.
Vi tog den norra platsen på stenbryggan. Här var det bra djup och enkelt att lägga till.
På hemvägen valde vi att stanna till i Grötvik.
Här blev det lite bubbel med tilltugg.
Vi tog gästplatsen strax utanför inloppet till den inre småbåtshamnen. Katten Tuss verkar trivas bra med båtlivet.