torsdag 22 december 2022

Värmeelementet är bytt utan resultat

 

Titta så fint det nya värmeelementet till tvättmaskinen ser ut. Det gamla till höger
har nog gjort sitt. Det ser ut att vara bränt på sina ställen. Det är måste vara felet. 
Dags att montera det nya och hoppas på det bästa. 


Innan jag stoppade in det nya värmeelementet under under trumman gjorde jag en inspektion. Jag hittade massor med ludd och skräp. Det här måste jag ta bort tänkte jag. 


Närbild på ansamlingen av ludd och tygrester. Jag fick bort allt och det nya värmeelementet monterades. Tyvärr uppstod i stort sett samma fel igen. Den går igång några minuter, men sedan utlöser säkringen. Finns bara en sak att göra. Nu går jag mot att det kan vara motorfel. Sagt och gjort - jag hittade motorn på nätet och en ny beställdes för 2100 kr. Om ett par dagar kommer den och då hoppas jag verkligen att maskinen kickar igång igen. 


Att jag gick vidare med att göra det själv beror på
denna film. Kolla själv - så enkelt det ser ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar