lördag 12 april 2014

Stugan förbereds inför påsken

Här har jag ställt vår nya parasoll fot Den ska stå under det runda bordet och väger 43 kg, så nu lär nog parasollen klara västlig kulingstryka. Den är inköpt på IKEA. Ska bli skönt att sitta och äta lunch i skuggan till sommar. 


Aj, aj aj. Vilket elände. Biltema hade färdiga 3.5 meters sladdar till lampor och jag valde att chansa
att det räcker. Men den var ca 2 dm för kort. Jag fick ta genvägen och snedda lite för att få till en
lagom höjd på lampan i fönstret. 


När gardinen kom på plats syns nästan inte fusket med sladden som tar genvägen. Får se senare om
jag kommer att skarva på en ny sladd så att det kan bli räta vinklar. 


Även trappfönstret med våra strandskator har fått en ny lampa. Här var det inga problem med 
Biltemas sladdar. 3, 5 meter var helt perfekt till detta fönster. 


Äntligen har loungegruppen kommit på plats. Fyra härliga fåtöljer och tre extra pallar som kan sättas
fram vid behov. Notera att vi också har lagt en mjuk härlig matta på balkongen. Jag har skruvat fast 
den i trädurken, så den lär ligga kvar även i storm. Mattan är gjord för utomhusbruk och blir snabbt 
torr efter regn. 


Här ser vi fram emot att sitta med tända ljus till sommarens alla härliga kvällar - när solen går ner i havet....


Det är några veckor kvar till den riktiga värmen kommer. Jag valde därför att ta in dynorna och täcka
över hela loungegruppen med ett möbelkapell. Det gick ganska smidigt med två spännband som håller det hela på plats. Hela arrangemanget klarar säkert upp till kulingvindar, men hur ska det gå till hösten stormar? Det är något jag får funderar vidare på.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar