torsdag 10 januari 2019

Vintervandring i Stockholm

I veckan var jag uppe och jobbade tre dagar i Stockholm. En av kvällarna gick jag ute en runda och tog en långpromenad i snöblandat regn. Det blev tre selifis. Här kommer den första. Jag gick från Centrum upp till Stureplan (svampen). Sedan fortsatte jag österut till Valhallavägen. Där såg jag att det lyste på Stockholmstadion. Jag gick in och tittade och då hade de ordnat så man där fritt kunde gå in och träningsåka längdskidor. 


Sedan fortsatte jag ända ner till gränsen mot Gärdet. Jag vände runt vid TV- och radiohusen. Färden gick vidare ner mot djurgården och jag följde kajen vid Östermalm ända ner till Nybroviken. 


Hemvägen passerade jag Kungsträdgården. Här hade de ordnat en skridskobana med stämningsfullt ljus och musik. Det var fritt att komma hit och åka skridskor. Det blev en rejäl runda på ca 1,5 timma oavbruten promenad. Nu ska det bli skönt att komma till hotellrummet och ta en kopp the och en kanelbulle. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar