fredag 30 maj 2014

Tekniken går framåt - det ska utnyttjas till fullo

Fredagkväll och jag har nyss kommit hem från jobbet. Efter att ha fixat lite hemma sätter jag mig ner med en kall öl och funderar lite på helgen. Victoria jobbar, Emanuel sover och Elvina och Elias är ute i byn och har gått och hälsat på mormor. Ibland när Victoria jobbar fredagkvällar brukar vi beställa hem mat. Så även denna gång. Jag ringer Elvina och ber henne hämta hem 3 pizzor på hemvägen.

Sedan beställer jag pizzorna och skickar ett SMS till Elvina på vilka tre pizzor jag beställde och beräknad tid för hämtning, så att de kan planera sin hemfärd. Nu kommer det fina med tekniken - jag startar appen Swish på mobilen och sätter in 200 kr på Elvinas konto. Hon får i samma stund ett SMS på att jag fyllt på hennes konto med Pizza pengar. Nu är det bara att sitta lugnt kvar, så kommer snart fredagsmaten. Perfekt !

Har du inte Swish, så skaffa det, jag ska ge ett exempel till på fördelarna. Tänk dig att du sitter på en restaurang och du och dina tre kamrater får en gemensam nota på 598 kr. En av er ska betala med kortet. De tre övriga tar upp mobilen och överför omedelbart 148 kr per man till betalarens konto. Nu är allt klart inget krångel med att hitta sedlar och mynt för att få ihop till den gemensamma notan. Ladda hem Swish och livet blir enklare !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar