måndag 13 juni 2022

Grötvik

I lördags tog jag en cykeltur ut till Tylösand. Victoria och Elias nöjde sig med Flygstaden. De prioriterade butikerna och jag satsade på golftävling Volvo Scandinavian Mixed. När jag kom fram var det massor av folk, radio, TV och olika jippon. Lite kul att se uppståndelsen. Hemvägen gick via Sandhamn och Grötvik. Här har jag kommit till Stenbrottet där jag stannade en stund och begrundade alla modiga klippdykare. Det var ingen som tog 16 m höjden, men några hoppade från 12 m.


På hemvägen mellan Långenäs och Örnäs hade en av villaägarna ställt ut en partykylbox med kalla drycker. En kreativ service och affärsidé för alla som cyklar och vandrar utmed Prins Bertils Leden.
Jag tog en kall dryck och gjorde som det stod på skylten. Swishade 10 kr och tackade för drycken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar